Ons vernieuwende concept in e-sports
Met Marketing ID richten wij ons sinds kort op e-sports. E-sports is een ander woord voor competitief gamen en is met name onder jongeren gigantisch populair. Het is zelfs de snelst groeiende sport van de wereld, waar al miljoenen dollars in te verdienen zijn. Sinds een aantal jaar is het ook in Nederland aan het opkomen en daar gaan wij met Marketing ID een rol in spelen.
Het concept
Wij gaan e-sports introduceren bij amateursportverenigingen. Door de kantine om te bouwen tot e-sports accommodatie, kan er een nieuw lidmaatschap worden aangeboden. Dit zal een combinatie zijn voor gamen en sporten. Op deze manier verbreden we het sportaanbod, wat sportverenigingen zal helpen om nieuwe leden aan te trekken. Ook komen er meer mogelijkheden om nieuwe sponsoren aan te trekken en zal de baromzet ook nog eens groeien. Kortom, een nieuw concept wat helemaal past in deze tijd en wat sportverenigingen zal helpen om te groeien.
Maatschappelijk en gezond oogpunt
Het concept is niet alleen goed voor sportverenigingen en ontzettend leuk voor jongeren, maar het is ook nog eens een maatschappelijk en gezond initiatief. Tegenwoordig zitten jongeren veel liever de hele dag achter een schermpje te gamen dan dat ze gaan buiten spelen of sporten. Tegelijkertijd neemt het aantal kinderen met overgewicht in Nederland toe. Het inactief gamen en de opkomende populariteit van e-sports is dan ook een slechte ontwikkeling voor de gezondheid van jongeren.
Door e-sports te combineren met actief sporten, zorgen we er juist voor dat we inactieve jongeren weer actief krijgen. We passen het sportaanbod aan, zodat het ook de inactieve jongeren zal aanspreken om te gaan sporten. In plaats van de hele dag in hun eentje thuis gamen, gaan jongeren naar de sportclub om samen met anderen te gamen en vervolgens ook nog eens samen te sporten. Het nieuwe lidmaatschap is namelijk alleen mogelijk in combinatie met een sportlidmaatschap. Er kan dus niet alleen worden gegamed, maar er wordt ook altijd gesport.
Onze eerste samenwerking
VV SEC in Soest is de eerste sportvereniging waarmee wij samenwerken. Het is een voetbalvereniging die momenteel in zwaar weer verkeerd. Het aantal leden gaat achteruit en daarom raken ze zelfs een voetbalveld kwijt aan de naastgelegen hockeyclub.
Vanaf aankomend seizoen (2019/2020) introduceert Marketing ID een nieuw e-sports lidmaatschap bij VV SEC. Dit e-sports lidmaatschap kan met elk huidig voetbal lidmaatschap worden gecombineerd, zodat iedereen kan kiezen welk voetbal lidmaatschap bij hem of haar past. We bouwen de kantine van VV SEC twee keer per week om tot e-sports accommodatie, zodat e-sports leden hier kunnen gamen.
We zetten de mooiste apparatuur in de accommodatie, zodat het de moeite waard is om lid te worden. Ook het samen gamen met anderen is een goede reden waarom mensen lid zullen worden. Om alle twijfels weg te nemen, starten we ook nog een interne FIFA competitie, waarin leden iedere maand tegen elkaar strijden in het virtuele voetbalspel FIFA 19.
Met de introductie van het nieuwe lidmaatschap, hebben we een unieke combinatie in handen. VV SEC is ook de allereerst amateursportvereniging van Nederland die start met het aanbieden van e-sports.
Media aandacht nieuwe concept
Omdat VV SEC de allereerst amateursportvereniging van Nederland is die start met het aanbieden van e-sports, heeft dit behoorlijk wat media aandacht gekregen. Met name lokale media wilden alles weten van het nieuwe concept. Verschillende kranten hebben er een artikel over geplaatst, zoals de Soester Courant, Soesterberg.nu en RTV Utrecht. Ook hebben meerdere radiozenders er een nieuwsitem over gemaakt, zoals Radio Soest, RTV Utrecht, Radio 1, Radio 2, 3FM en FunX. We hebben zelfs het nieuws op TV gehaald met een item op Hart van Nederland.
Vorige afbeelding.
Volgende afbeelding
Item Hart van Nederland
Ons vernieuwende concept in e-sports
Met Marketing ID richten wij ons sinds kort op e-sports. E-sports is een ander woord voor competitief gamen en is met name onder jongeren gigantisch populair. Het is zelfs de snelst groeiende sport van de wereld, waar al miljoenen dollars in te verdienen zijn. Sinds een aantal jaar is het ook in Nederland aan het opkomen en daar gaan wij met Marketing ID een rol in spelen.
Het concept
Wij gaan e-sports introduceren bij amateursportverenigingen. Door de kantine om te bouwen tot e-sports accommodatie, kan er een nieuw lidmaatschap worden aangeboden. Dit zal een combinatie zijn voor gamen en sporten. Op deze manier verbreden we het sportaanbod, wat sportverenigingen zal helpen om nieuwe leden aan te trekken. Ook komen er meer mogelijkheden om nieuwe sponsoren aan te trekken en zal de baromzet ook nog eens groeien. Kortom, een nieuw concept wat helemaal past in deze tijd en wat sportverenigingen zal helpen om te groeien.
Maatschappelijk en gezond oogpunt
Het concept is niet alleen goed voor sportverenigingen en ontzettend leuk voor jongeren, maar het is ook nog eens een maatschappelijk en gezond initiatief. Tegenwoordig zitten jongeren veel liever de hele dag achter een schermpje te gamen dan dat ze gaan buiten spelen of sporten. Tegelijkertijd neemt het aantal kinderen met overgewicht in Nederland toe. Het inactief gamen en de opkomende populariteit van e-sports is dan ook een slechte ontwikkeling voor de gezondheid van jongeren.
Door e-sports te combineren met actief sporten, zorgen we er juist voor dat we inactieve jongeren weer actief krijgen. We passen het sportaanbod aan, zodat het ook de inactieve jongeren zal aanspreken om te gaan sporten. In plaats van de hele dag in hun eentje thuis gamen, gaan jongeren naar de sportclub om samen met anderen te gamen en vervolgens ook nog eens samen te sporten. Het nieuwe lidmaatschap is namelijk alleen mogelijk in combinatie met een sportlidmaatschap. Er kan dus niet alleen worden gegamed, maar er wordt ook altijd gesport.
Onze eerste samenwerking
VV SEC in Soest is de eerste sportvereniging waarmee wij samenwerken. Het is een voetbalvereniging die momenteel in zwaar weer verkeerd. Het aantal leden gaat achteruit en daarom raken ze zelfs een voetbalveld kwijt aan de naastgelegen hockeyclub.
Vanaf aankomend seizoen (2019/2020) introduceert Marketing ID een nieuw e-sports lidmaatschap bij VV SEC. Dit e-sports lidmaatschap kan met elk huidig voetbal lidmaatschap worden gecombineerd, zodat iedereen kan kiezen welk voetbal lidmaatschap bij hem of haar past. We bouwen de kantine van VV SEC twee keer per week om tot e-sports accommodatie, zodat e-sports leden hier kunnen gamen.
We zetten de mooiste apparatuur in de accommodatie, zodat het de moeite waard is om lid te worden. Ook het samen gamen met anderen is een goede reden waarom mensen lid zullen worden. Om alle twijfels weg te nemen, starten we ook nog een interne FIFA competitie, waarin leden iedere maand tegen elkaar strijden in het virtuele voetbalspel FIFA 19.
Met de introductie van het nieuwe lidmaatschap, hebben we een unieke combinatie in handen. VV SEC is ook de allereerst amateursportvereniging van Nederland die start met het aanbieden van e-sports.
Media aandacht nieuwe concept
Omdat VV SEC de allereerst amateursportvereniging van Nederland is die start met het aanbieden van e-sports, heeft dit behoorlijk wat media aandacht gekregen. Met name lokale media wilden alles weten van het nieuwe concept. Verschillende kranten hebben er een artikel over geplaatst, zoals de Soester Courant, Soesterberg.nu en RTV Utrecht. Ook hebben meerdere radiozenders er een nieuwsitem over gemaakt, zoals Radio Soest, RTV Utrecht, Radio 1, Radio 2, 3FM en FunX.
Vorige afbeelding.
Volgende afbeelding